preload 01

AdOn är Årets Mediebyrå

2016-05-19

Nu är vinnaren i Sveriges Mediebyråers och tidningen Resumés gemensamma tävling som utser Sveriges bästa mediebyrå utsedd. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som pågår just nu på China Teatern i Stockholm.

Tävlingskategorin Årets Mediebyrå inom StockholmMediaAward är ett samarbete mellan Sveriges Mediebyråer och Resumé sedan 2007. Från och med 2012 är Årets Mediebyrå en tävling där mediebyråernas kunder, till hundra procent, avgör vilken byrå som vinner. Tävlingen baseras på ett ”Nöjd kund-index” grundat på kunskap och åsikter inhämtade från respektive byrås kunder.

De fem högst rankade byråerna i undersökningen är:



1. AdOn Media Nordic
2. OMD
3. PHD
4. Tre Kronor Media
5. HowCom

Undersökningen har genomförts i samarbete med Novus Group, som står för undersökning, analys och rapportering.

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se
Jan Berkö, Resumé, jan.berko@resume.se
Viktor Wemminger, Novus Group, viktor.wemminger@novus.se

Nyhetsarkiv 2017
Nyhetsarkiv 2016
Nyhetsarkiv 2015
Nyhetsarkiv 2014
Nyhetsarkiv 2013
Nyhetsarkiv 2012
Nyhetsarkiv 2011
Nyhetsarkiv 2010
Nyhetsarkiv 2009
Nyhetsarkiv 2008
Nyhetsarkiv 2007
Nyhetsarkiv 2006
Nyhetsarkiv 2005