preload 01

Mediebyrå
Barometern



Fler mediebyråbarometrar

Mediebyråbarometern augusti 2018

Medieinvesteringarna fortsätter att öka Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 1,7 procent under augusti, jämfört med samma period föregående år. Månadens stora vinnare blev bio, online video och …

Aug 2018

Mediebyråbarometern juni/juli 2018

Högtryck för medieinvesteringarna under sommaren – fotbolls-VM en framgångsfaktor Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade under sommarmånaderna juni och juli med totalt 12 procent, jämfört med samma period föregående …

Jun 2018

Mediebyråbarometern Maj 2018

Högtryck för bio och utomhus/trafikreklam Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 7,9 procent i maj jämfört med samma period föregående år. De flesta mediekategorierna uppvisade negativ tillväxt under …

May 2018

Mediebyråbarometer april 2018

Blomstrande månad för medieinvesteringarna Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 16,3 procent i april, jämfört med samma period föregående år. Ökningen kan till viss del tillskrivas icke periodiserad …

Apr 2018

Mediebyråbarometern mars 2018

Medieinvesteringarna fortsätter öka – starkaste Q1 någonsin Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 2,2 procent under mars, jämfört med samma period föregående år. Ackumulerat uppvisar medieinvesteringarna en positiv …

Mar 2018

Mediebyråbarometern februari 2018

Medieinvesteringarna på rekordnivåer – tydlig OS-effekt Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 6,4 procent under februari, jämfört med samma period föregående år. Noteringen är den högsta i Mediebyråbarometerns …

Feb 2018

Mediebyråbarometern januari 2018

Utomhus/trafikreklam går mot strömmen Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade under årets första månad med 9,3 procent, jämfört med samma period föregående år. Trots detta kan januari 2018 ses …

Jan 2018

Mediebyråbarometern december 2017

Rekordår för medieinvesteringarna Under helåret 2017 ökade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, med 3,7 procent, jämfört med 2016. De totala medieinvesteringarna under 2017 är de högsta i Mediebyråbarometerns historia. …

Dec 2017

Mediebyråbarometern november 2017

Landsortspress går mot strömmen Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 5,3 procent under november, jämfört med samma period föregående år. Sett till enskilda mediekategorier blev den stora vinnaren …

Nov 2017

Mediebyråbarometern oktober 2017

Rekordmånad för medieinvesteringarna Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 0,7 procent under oktober, jämfört med samma period föregående år. Totalt förmedlades under oktober drygt 1,65 miljarder kronor, vilket …

Oct 2017