preload 01

Fler mediebyråbarometrar

Mediebyråbarometern december 2019

Starkt år för medieinvesteringarna – utomhus/trafikreklam större än print Under helåret 2019 minskade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, med 2,9 procent, jämfört med 2018. Även under årets sista månad, …

Dec 2019

Mediebyråbarometern november 2019

Digitala medieköp minskar på bred front Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 4,2 procent under november, jämfört med samma period föregående år. Månadens vinnare blev mediekategorin radio som …

Nov 2019

Mediebyråbarometern oktober 2019

Medieinvesteringarna backar Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, backade med 22,4 procent under oktober, jämfört med samma period föregående år. Minskningen kan dock till stor del tillskrivas icke periodiserad data …

Oct 2019

Mediebyråbarometern september 2019

Stark inledning av hösten för medieinvesteringarna Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 15,0 procent under september, jämfört med samma period föregående år. Ökningen kan till viss del tillskrivas …

Sep 2019

Mediebyråbarometern juni/juli 2019

Ännu en stark sommar för medieinvesteringarna – trots röda siffror Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade under sommarmånaderna juni och juli med totalt 7,8 procent, jämfört med samma period …

Jun 2019

Mediebyråbarometern maj 2019

Ljummen månad för medieinvesteringarna – högtryck för utomhus/trafikreklam Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 4,8 procent i maj jämfört med samma period föregående år. En majoritet av mediekategorierna …

May 2019

Mediebyråbarometern april 2019

Vind i seglen för medieinvesteringarna – når rekordnivåer Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 0,5 procent i april, jämfört med samma period föregående år. Investeringsnivån är den högsta …

Apr 2019

Mediebyråbarometern mars 2019

Medieinvesteringarna backar – ännu en tuff månad för print Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 2,9 procent under mars, jämfört med samma period föregående år. Dock möter årets …

Mar 2019

Mediebyråbarometern februari 2019

OS spökar – print backar på bred front Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 0,5 procent under februari, jämfört med samma period föregående år. Den marginella nedgången möter …

Feb 2019