preload 01

Mediebyrå
Barometern



Fler mediebyråbarometrar

Mediebyråbarometern maj 2017

Fortsatt högtryck för radio Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 1,2 procent i maj jämfört med samma period föregående år. Medieinvesteringarna uppvisar dock hittills under 2017 en fortsatt …

May 2017

Mediebyråbarometern april 2017

Blomstrande månad för radio Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 3,2 procent i april, jämfört med samma period föregående år. Den marginella nedgången är en effekt av att …

Apr 2017

Mediebyråbarometern mars 2017

Stark månad för medieinvesteringarna Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 11,7 procent i mars, jämfört med samma period föregående år. Flertalet mediekategorier uppvisade positiv tillväxt under mars. Månadens …

Mar 2017

Mediebyråbarometern januari 2017

Stark inledning på året – medieinvesteringarna ökar Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, inledde året starkt och ökade med 14,9 procent i januari, jämfört med samma period föregående år. Ökningen …

Jan 2017

Mediebyråbarometern december 2016

2016 – Starkt år för medieinvesteringarna Under helåret 2016 ökade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, med 5,1 procent, jämfört med 2015. Även under årets sista månad, december, ökade medieinvesteringarna …

Dec 2016

Mediebyråbarometern november 2016

Rekordmånad för bio Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 11,1 procent under november, jämfört med samma period föregående år. Minskningen kan dock till stor del tillskrivas icke periodiserad …

Nov 2016

Mediebyråbarometern oktober 2016

Rekordmånad för medieinvesteringarna Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 26,9 procent under oktober, jämfört med samma period föregående år. Ökningen kan delvis tillskrivas icke periodiserad data då oktober …

Oct 2016

Mediebyråbarometern september 2016

Raketmånad för utomhus/trafikreklam Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade under september med 2,1 procent jämfört med samma period föregående år. Mediekategorierna utomhus/trafikreklam, radio, internet och fackpress ökade under månaden, …

Sep 2016