preload 01

Mediebyrå
Barometern



Fler mediebyråbarometrar

Mediebyråbarometern februari 2019

OS spökar – print backar på bred front Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 0,5 procent under februari, jämfört med samma period föregående år. Den marginella nedgången möter …

Feb 2019

Mediebyråbarometern januari 2019

Kvällspress överraskar och rekord för digitala kanaler Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade under årets första månad med 2,6 procent, jämfört med samma period föregående år. Trots detta kan …

Jan 2019

Mediebyråbarometern december 2018

Medieinvesteringarna slår rekord – igen Under helåret 2018 ökade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, med 6,2 procent, jämfört med 2017. De totala medieinvesteringarna under 2018 är de högsta i …

Dec 2018

Mediebyråbarometern november 2018

Nedgången för tryckta medier accelererar Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, landade på en oförändrad nivå under november, jämfört med samma period föregående år. Ackumulerat, hittills i år, uppvisar medieinvesteringarna …

Nov 2018

Mediebyråbarometern oktober 2018

Högtryck för medieinvesteringarna Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 4 procent under oktober, jämfört med samma period föregående år. Totalt förmedlades under oktober nästan 1,8 miljarder kronor, vilket …

Oct 2018

Mediebyråbarometern september 2018

Högtryck för medieinvesteringarna – utan valet som draghjälp Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 1,6 procent under september, jämfört med samma period föregående år. Hittills i år har …

Sep 2018

Mediebyråbarometern augusti 2018

Medieinvesteringarna fortsätter att öka Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 1,7 procent under augusti, jämfört med samma period föregående år. Månadens stora vinnare blev bio, online video och …

Aug 2018

Mediebyråbarometern juni/juli 2018

Högtryck för medieinvesteringarna under sommaren – fotbolls-VM en framgångsfaktor Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade under sommarmånaderna juni och juli med totalt 12 procent, jämfört med samma period föregående …

Jun 2018

Mediebyråbarometern Maj 2018

Högtryck för bio och utomhus/trafikreklam Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 7,9 procent i maj jämfört med samma period föregående år. De flesta mediekategorierna uppvisade negativ tillväxt under …

May 2018

Mediebyråbarometer april 2018

Blomstrande månad för medieinvesteringarna Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 16,3 procent i april, jämfört med samma period föregående år. Ökningen kan till viss del tillskrivas icke periodiserad …

Apr 2018