preload 01

Nina Åkestam är Årets Branschpersonlighet

2018-05-16

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar. Nu står det klart vem som blir Årets Branschpersonlighet i StockholmMediaAward 2018. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som pågår just nu på Grand Hôtel i Stockholm.

Vinnare:
Nina Åkestam, Doktor i ekonomi, författare, föreläsare & reklamforskare vid Handelshögskolan

Motivering:
Årets Branschpersonlighet väcker känslor och engagemang, är nytänkande, innovativ och debatterar ständigt frågor som rör vår bransch. Årets vinnare är sinnebilden av mod, hjärta och hjärna och allt annat än en stereotyp i vår värld. Hon har dessutom flyttat fram positionerna för den svenska medie- och reklammarknaden i stort genom att sätta spotlighten på reklamens positiva effekter för vårt samhälle.

De nominerade i kategorin Årets Branschpersonlighet i tävlingen StockholmMediaAward är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa och som har flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden.

Nominerade:
Fredrik Hallberg
(konsult Kapero)
Isabella Löwengrip (entreprenör, författare, föreläsare & bloggare)
Joakim Örnelid (grundare & vd MediaMecca)
Nina Åkestam (doktor i ekonomi, författare, föreläsare & reklamforskare vid Handelshögskolan)
Petter Askergren (entreprenör & hiphopmusiker).

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, marina@sverigesmediebyraer.se
Linda Grängzell, pressansvarig, linda.grangzell@publicismedia.com

Nyhetsarkiv 2018
Nyhetsarkiv 2017
Nyhetsarkiv 2016
Nyhetsarkiv 2015
Nyhetsarkiv 2014
Nyhetsarkiv 2013
Nyhetsarkiv 2012
Nyhetsarkiv 2011
Nyhetsarkiv 2010
Nyhetsarkiv 2009
Nyhetsarkiv 2008
Nyhetsarkiv 2007
Nyhetsarkiv 2006
Nyhetsarkiv 2005