preload 01

Profilerna som leder StockholmMediaWeek

2017-03-30

Årets StockholmMediaWeek programleds även i år av Claes de Faire. Claes guidar publik och medverkande gäster genom dagarna och programmet som helhet. Till sin hjälp har han fyra programledar-sidekicks. StockholmMediaWeek är indelat i fyra akter, en sidekick per akt, och evenemanget äger rum den 17-18 maj på China Teatern i Stockholm.

Claes de Faire, vd på Fokus, har rollen som programledare under de två fullspäckade dagarna som StockholmMediaWeek omfattar. Under Claes ledning kommer dagsaktuella mediefrågor diskuteras tillsammans med några av de mest namnkunniga inom branschen. I år under temat: Trender och mottrender – en mediebransch fylld av motsatser.

Dagarna är indelade i fyra olika akter och till varje akt har en sidekick knutits. StockholmMediaWeeks sidekicks har en framskjuten roll i framtagandet av innehållet och står för både djup och bred branschkunskap inom sina områden. Innehållsansvarig, för årets program som helhet, är Göran af Klercker.

Programledarsidekicks och akter, StockholmMediaWeek 2017:

Akt I: Dynamisk Dualism – den agila akten.
Att trender föder mottrender är inget nytt. Men idag handlar det om att gå åt motsatta håll samtidigt. Att bejaka två ytterligheter på en gång och omfamna dualismen. Hör om strategier och varumärkets roll i denna splittrade tillvaro. Sidekick: Liv Sandberg, tillträdande vd, Starcom.

Akt II: Marketing Technology vs Human Resource – hubot akten.
I en allt mer tekniskt avancerad marknadsföringsvärld måste marknadschefen jobba bredare än någonsin. Om konkurrenskraft genom superintelligens, artificiell intelligens och en massa tvåstaviga förkortningar. Sidekick: Anna Settman, Tidigare VD Aftonbladet, styrelseledamot i bl.a. annat Telia och grundare av The Springfield Project. 

Akt III: Performance Marketing. Från vision till precision – den precisa akten.
Glöm det visionära säljtänket. Med mer och mer avancerade mätmetoder nås framgång genom Performance Marketing. Vägen dit går via adekvata mål, men en ödmjuk inställning till resultatet. När allt blir mätbart måste allt leverera. Men på vad? Sidekick: Ebba Kilman, vd, Vizeum.

Akt IV: Vad bubblar i mediebubblan? Den ofiltrerade akten.

Det tycks mycket på nätet, men de allra flesta verkar tycka precis som du – eller? Hur påverkar tekniken hur du tänker? Är sökmotorer i själva verket vår tids censur? I den sista akten pratar vi drev i sociala medier och om kurering, optimering och plantering. Sidekick: Johan Ydring, Head of Media & Analysis, TUI.

– Vi är otroligt stolta över årets programledarsidekicks och så klart även över vår numera närmast ”ständige programledare” Claes. Att kunna presentera denna tunga laguppställning känns fantastiskt och vi alla är mycket taggade och förväntansfulla, säger Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer.

StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och äger rum den 17-18 maj på China Teatern i Stockholm. Bauer Media Group, Dagens Industri, Expressen och Mediekompaniet är huvudsponsorer för StockholmMediaWeek 2017.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se

Nyhetsarkiv 2017
Nyhetsarkiv 2016
Nyhetsarkiv 2015
Nyhetsarkiv 2014
Nyhetsarkiv 2013
Nyhetsarkiv 2012
Nyhetsarkiv 2011
Nyhetsarkiv 2010
Nyhetsarkiv 2009
Nyhetsarkiv 2008
Nyhetsarkiv 2007
Nyhetsarkiv 2006
Nyhetsarkiv 2005