preload 01

Nina Åkestam

Årets Branschpersonlighet 2018

Vinnare:
Nina Åkestam, Doktor i ekonomi, författare, föreläsare & reklamforskare vid Handelshögskolan.

Motivering:
Årets Branschpersonlighet väcker känslor och engagemang, är nytänkande, innovativ och debatterar ständigt frågor som rör vår bransch. Årets vinnare är sinnebilden av mod, hjärta och hjärna och allt annat än en stereotyp i vår värld. Hon har dessutom flyttat fram positionerna för den svenska medie- och reklammarknaden i stort genom att sätta spotlighten på reklamens positiva effekter för vårt samhälle.

De nominerade i kategorin Årets Branschpersonlighet i tävlingen StockholmMediaAward är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa och som har flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden.

Nominerade:
Fredrik Hallberg (konsult Kapero)
Isabella Löwengrip (entreprenör, författare, föreläsare & bloggare)
Joakim Örnelid (grundare & vd MediaMecca)
Nina Åkestam (doktor i ekonomi, författare, föreläsare & reklamforskare vid Handelshögskolan)
Petter Askergren (entreprenör & hiphopmusiker)

StockholmMediaWeek 2018. Nina Åkestam. Foto Anna Hållams

Sök bland vinnande bidrag i StockholmMediaAward sedan 2007: