preload 01

Yoggi Yalla Cup 2016

Carat och Arla | Årets Kampanj Grand Prix 2017

Grand Prix
Annonsör: Arla
Kampanj: Yoggi Yalla Cup 2016
Tävlande byrå: Carat
Involverad partner: Nyheter24-Gruppen

Motivering Grand Prix:
Att kunna nå ut till unga män på unga mäns egen spelplan är vad många annonsörer har som målbild. Årets Kampanj är genomtänkt och bygger på en tydlig målgruppsinsikt och en fokuserad mediestrategi. Genom att utgå från vad målgruppen vill ha skapar annonsören ett eget innehåll och ett eget format där produkt och människa möts på ett lite oväntat, men ändå naturligt sätt. Årets Grand Prix-vinnare tog på sig den kreativa innovatörshatten och har lycktas engagera sin målgrupp över lång tid. De vände en negativ försäljningstrend och slog sina högt uppsatta försäljningsmål. Genom en stark stark kampanjidé, mot en tydlig målgrupp, visar man att man kommer att vara en spelare att räkna med på marknaden, i många år framöver.
Grand Prix-vinnare i StockholmMediaAward, Årets Kampanj är Arla och Carat, för Yoggi Yalla Cup 2016.

StockholmMediaWeek 2017. Foto Anna Hållams

Sök bland vinnande bidrag i StockholmMediaAward sedan 2007: