preload 01

Stort intresse för Årets Kampanj – ökar med 40 procent

2016-02-23

Antal tävlingsbidrag till kategorin Årets Kampanj i StockholmMediaAward ökar markant och uppvisar en positiv tillväxt om 39 procent. Det är den största ökningen sedan starten och totalt är 53 kampanjer med och slåss om priserna i kategorin Årets Kampanj 2016.

– Redan förra året såg vi en ökning i antal tävlingsbidrag, att vi år skulle öka ännu mer är en glad överraskning. Huvudjuryn kommer nu att påbörja sitt arbete med att gå igenom och bedöma alla tävlingsbidrag. Under vecka 15 planerar vi att offentliggöra vilka av dessa 53 kampanjer som är nominerade och går vidare till final i årets tävling, säger Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer.

Huvudjuryn i StockholmMediaAward 2016 består av: Annica Axelsson (Strålfors), Johanna Alanko (AdOn), Nike Carlstoft (Carat Sverige), Ulf Hallström (LynxEye), Frida Lundh (Phd Sweden), David Sandström (DDB Stockholm), Karl Skoog (Tele2 Sverige), Marie Wedin (Coop Sverige) och Carl Wåréus (Forsberg&Co).

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där innovativa, kreativa och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fem olika kategorier där ”Årets Kampanj” – det mest prestigefyllda priset – delas ut i tre graderingar: Grand Prix, Guld och Silver. Vinnarna utses under StockholmMediaWeek den 18-19 maj på China Teatern i Stockholm.

För mer information och biljetter: www.stockholmmediaweek.com

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se

Nyhetsarkiv 2017
Nyhetsarkiv 2016
Nyhetsarkiv 2015
Nyhetsarkiv 2014
Nyhetsarkiv 2013
Nyhetsarkiv 2012
Nyhetsarkiv 2011
Nyhetsarkiv 2010
Nyhetsarkiv 2009
Nyhetsarkiv 2008
Nyhetsarkiv 2007
Nyhetsarkiv 2006
Nyhetsarkiv 2005