Kursstart 17:e februari

Affärstänk för byråexperter

En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning.

Vilken byrå kommer att få betalt för det strategiska ansvaret i framtiden?

När vi tänker tillbaka på diskussionerna i StockholmMediaWeek den 3 december så aktualiseras även en del frågeställningar. Vilken byrå kommer att leda sina kunder in i framtiden? En framtid som kommer att ställa högre krav på:

  • Att byråer strategiskt leder annonsörer och deras varumärken in i framtiden.
  • Att byråer kan hitta balans och synergier mellan kort- och långsiktiga investeringar.
  • Att byråer vet hur, när och mot vem syftesdriven- och hållbarhetskommunikation spelar en avgörande roll.
  • Att byråer förstår den globala spelplanen och planerar för sina annonsörers fortlevnad i en alltmer konkurrensutsatt värld.

Det kommer i allra högsta grad vara många som slåss om budgeten för det strategiska arbetet och frågan är vem som vinner? Som mediebyrå behöver vi vässa erbjudandet och därmed möjligheterna att utveckla affären med våra kunder samt i pitcher.

Därför är vi extra glada att kunna presentera ett utbildningssamarbete med Erik Modig från Handelshögskolan.

Under StockholmMediaWeek var Erik Modig en av våra uppskattade paneldeltagare. Erik pratade bland annat om vikten av att hjälpa Sveriges största bolag att bygga en ny varumärkesplattform. Tillsammans har vi diskuterat hur man som byrå kan komma högre upp i beslutshierarkin hos kunderna samt hur man leder ett säljmöte genom att analysera kunderna istället för att fastna i att de analyserar alla investeringar i detalj.

Denna kurs är framtagen för dig som jobbar på byrå och som vill få en fördjupad kunskap om hur affärs-, marknads-, och varumärkesstrategi fungerar hos era kunder. Vi fokuserar på hur du kan analysera era kunders situation för att bli en bättre konsult, rådgivare och säljare. För dig som vill ta nästa steg i karriären och inser att en bredare förståelse för marknadsföring och försäljning blir en professionalisering av din roll vilket både stärker er och era kunders affär.

Genom att på ett proaktivt sätt hjälpa dina kunder att analysera nästa steg till tillväxt blir säljmöten inte obekväma eller osäkra, utan du gör uppföljningsmöten till ett naturligt steg in i nästa projekt.

  • 6 live-webinars
  • 20 kunskaps- och inspirationsfilmer
  • Praktiska mallar och övningsmaterial för att leda din nästa workshop med kund
  • Löpande handledning med Erik Modig under kursens gång
  • Diplom på färdigheten “Affärstänk för byråer”

Kursstart 17:e februari eller 28:e april.

Pris: 14 900 kr per person.
Anmäler ni tre eller fler får ni en egen inspirationsföreläsning på 40 minuter med Erik för hela byrån. En bra start på 2021 helt enkelt.

Läs mer och anmäl er på: www.marketinglevels.com/sverigesmediabyraer

Utbildning Sverigesmediebyraer

 

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer