Var en del av förändringen

Nu är det Sveriges tur!

Var en del av förändringen – delta i global undersökning om inkludering och mångfald

Idag måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB Sverige, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.

WFA:s arbetsgrupp för mångfald och inkludering trot att en konsekvens av pandemin är att det blivit svårare för många organisationer att prioritera mångfalds- och inkluderingsinsatser. Parallellt visar forskning att många kvinnor har övervägt att lämna marknads- och kommunikationsbranschen.

Undersökningen kartlägger bland annat sammansättningen i branschen avseende ålder, kön och etnicitet, hur medarbetare uppfattar mångfald och inkludering på arbetsplatsen, huruvida man känner en känsla av tillhörighet och om man anser att det har skett några framsteg inom dessa områden.

Hjälp oss att kartlägga marknads- och kommunikationsbranschen.
Sista dagen att svara på undersökningen är 2 juli.

Delta i undersökningen här

 

Vi är med i initiativet:

FAQ

PDF

 

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer