Bli medlem

Ansökan om medlemskap görs skriftligen, via mail, och skickas till
info@sverigesmediebyråer.se. Ansökan ska innehålla en kort beskrivning av:

  • Byråns verksamhet utifrån föreningens stadgar vad avser transparens och oberoende i både kanal och ägande.
  • Vilka verktyg och system för analys, köp och uppföljning inom olika medieslag som byrån använder sig av.
  • Vilka medier som byrån för kunds räkning haft transaktion med de senaste sex månaderna.

Medlemskap beslutas av styrelsen och styrelsen är inte skyldig att motivera sitt beslut.

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer