StockholmMediaWeek

Under ledning av Claes de Faire presenteras talare, paneldiskussioner, spaningar och prisutdelningar i StockholmMediaAward.

StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.

Evenemanget har genom åren varit ett av mediebranschens största och ett välbesökt forum för den svenska medieindustrin. Här möts annonsörer, mediebyråer, medieägare, kommunikationskonsulter, reklambyråer och varumärkeskonsulter för att få nya intryck, perspektiv och insikter. I år går StockholmMediaWeek av stapeln den 16-17 november.

Tillsammans med intressanta föreläsare och gäster belyser vi under ledning av Claes de Faire aktuella ämnen i branschen. Vi kommer dessutom presentera vinnarna i våra fyra kategorier i StockholmMediaAward. Varmt välkommen!

Läs mer om StockholmMediaWeek här.

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer