Mediebyråbarometern är Sveriges Mediebyråers månadssammanställning och -analys av hur mycket pengar som investerats i media för köp av medieutrymme, via Sveriges Mediebyråers medlemsföretag.

Medlemmarna i Sveriges Mediebyråer hanterar de flesta av Sveriges största annonsörer. Sammanställningen och analysen startade i augusti 2006 och statistiken baseras på samtliga registrerade medieköp i mediebyråernas ekonomisystem.

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer