Joint Industry Committees

Joint Industry Committees är mediekommittéer, som bevakar och driver frågor som bidrar till ökad konkurrens mellan mediekanaler, ökad information mellan annonsörer, mediebyråer och medier. Sveriges Mediebyråer medverkar i alternativt driver nedanstående kommittéer:

Mediebranschens kommitté för rörlig bild (MKRB)

Sveriges Mediebyråers Marathon styrgrupp samt arbetsgrupp

Sveriges Mediebyråers MMS-grupp

Sveriges Mediebyråer har även representanter i Sveriges Annonsörers expertteam för Förtjänade- och Köpta kanaler.

 

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer