Joint Industry Committees

Joint Industry Committees är mediekommittéer, som bevakar och driver frågor som bidrar till ökad konkurrens mellan mediekanaler, ökad information mellan annonsörer, mediebyråer och medier. Sveriges Mediebyråer medverkar i alternativt driver nedanstående kommittéer:

Mediebranschens kommitté för rörlig bild (MKRB)

Sveriges Mediebyråers Digitalgrupp samt Digitala Panelgruppen

Sveriges Mediebyråers Orvesto dag styrgrupp

Sveriges Mediebyråers Marathon styrgrupp samt arbetsgrupp

Sveriges Mediebyråers MMS-grupp

Sveriges Mediebyråers Utbildningsgrupp

Sveriges Mediebyråer har även representanter i Sveriges Annonsörers expertteam för Förtjänade- och Köpta kanaler.

 

KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer