preload 01

Vinnare Årets Annonsör 2014

2014-05-07

 Nominerade Årets Annonsör 2014:

McDonalds
Lufthansa
Lidl
AIK
Volvo Trucks

Kriterier:

För att nomineras i kategorin Årets Annonsör ska man som annonsör under perioden 1/1 2013 – 28/2 2014, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete baserat på innovativa lösningar, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget. Annonsören har med hjälp av sitt medieval utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden.

Jury

Juryordförande:
Annica Axelsson, Strålfors

Övriga jurymedlemmar:
Fredrik Lundgren, HowCom Evolution
Anette Andersson
, IUM
Daniel Collin
, MEC
Cecilia Strandell
, Pernod Ricard
Roland Bägen
, Hundyai
Lotta Kubu
, Opticom Incite
Ebba Burenius
, Ottoboni
Jens Pamp,
Rewir

Vinnare

StockholmMediaWeek 2014, Årets Annonsör är: Volvo Trucks

Motivering

Underhållande, hårresande, fascinerande och överraskande. Med ett nyskapande kommunikations- och mediearbete har årets annonsör nått ett imponerande resultat. Vi älskar det skickliga och innovativa arbetet – juryn bugar, bockar och går ner i en enad split.

Grattis ”Volvo trucks!

Nyhetsarkiv 2017
Nyhetsarkiv 2016
Nyhetsarkiv 2015
Nyhetsarkiv 2014
Nyhetsarkiv 2013
Nyhetsarkiv 2012
Nyhetsarkiv 2011
Nyhetsarkiv 2010
Nyhetsarkiv 2009
Nyhetsarkiv 2008
Nyhetsarkiv 2007
Nyhetsarkiv 2006
Nyhetsarkiv 2005