Webinar – CommToAct – Greenwashing och Greenhushing

Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer lanserar CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar ansvar för sin egen klimat- och miljöpåverkan.

Detta webinar är ett samarbete mellan IAB, Sveriges Mediebyråer, KOMM och Sveriges Annonsörer och är öppet för alla inom kommunikationsbranschen (ingen kostnad). 

Vi kommer i detta första webinar att fokusera på CommToAct Planet Syftet är att bygga kunskap, ge vägledning och skapa riktlinjer för att aktivt bidra till den gröna omställningen, både genom marknadskommunikation och genom att sänka våra egna utsläpp.

I detta webinar kommer Peter Blid på Novus, Karin Grohman på Sveriges Annonsörer och Kaj Török på MAX Burgers dela med sig av tips och insikter från arbetet kring CommToAct Planet samt ge några tips på hur miljöpåståenden kan jobbas fram på ett lyckat sätt.

Se webinariet här

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på info@sverigesmediebyraer.se

Läs mer om CommToAct Planet här