Alla nomineringar i Årets Kampanj

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar. Nu presenteras de nominerade i kategorin Årets Kampanj, som belönar innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar. Vinnarna koras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 17-18 maj på China Teatern i Stockholm. 

– I år har vi mottagit många spännande kampanjer och huvudjuryn har nu nominerat 12 av dessa som går vidare till final i tävlingen. Samtliga bidrag visar tydligt på mediebyråernas kreativitet och vassa strategiarbete. Jag ser med spänning fram emot att se vilka av dessa som kommer att kamma hem priser i Årets Kampanj 2017, säger Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer.

De tävlande mediekampanjerna bedöms utifrån insikt kring kampanjens målgrupp och marknad, måluppfyllnad, innovation och resultat. Kampanjen ska vara nyskapande och helst utmana traditionella medielösningar. Av de 12 nominerade bidragen utses en Grand Prix-, en Guld- och en Silvervinnare, som presenteras under StockholmMediaWeek den 17-18 maj.

Nominerade i StockholmMediaAward 2017 i kategorin Årets Kampanj är:

Annonsör, Kampanjnamn: Arla | Yoggi Yalla Cup 2016
Tävlande byrå: Carat
Involverad partner: Nyheter24

Annonsör, Kampanjnamn: Cloetta/Läkerol | Let’s Talk
Tävlande byråer: IUM och King
Involverad partner: POST STHLM

Annonsör, Kampanjnamn: Telia | #HATAHAT
Tävlande byrå: MEC
Involverade partners: EDDB och APLACE

Annonsör, Kampanjnamn: Motorola/Lenovo | The World’s most private public mobile experience
Tävlande byrå: Mediavest Spark
Involverade partners: POST STHLM och Clutch Entertainment

Annonsör, Kampanjnamn: Unilever/Pepsodent | A smile really does change everything!
Tävlande byråer: Mindshare och OhMy
Involverad partner: Match Group

Annonsör, Kampanjnamn: If Skadeförsäkringar | Offline O’Clock
Tävlande byrå: OMD
Involverad partner: Forsman & Bodenfors

Annonsör, Kampanjnamn: McDonald’s | Världens Bästa Burgare
Tävlande byrå: OMD
Involverade partners: DDB och Mastiff

Annonsör, Kampanjnamn: Försvarsmakten | FMTK
Tävlande byrå: PHD Media
Involverad partner: DDB

Annonsör, Kampanjnamn: Circle K | Så blev Statoil Circle K
Tävlande byrå: Starcom
Involverad partner: SMFB

Annonsör, Kampanjnamn: Mondelez | Marabou Chokladhus
Tävlande byrå: Vizeum
Involverade partners: Klirr; Cohn & Wolfe; Splay; Isobar och Concept Store

Annonsör, Kampanjnamn: Intersport | Fotbollstuben
Tävlande byrå: Vizeum
Involverade partners: Welcom och Splay

Annonsör, Kampanjnamn: SCA Hygiene Products | Libresse, Redfit
Tävlande byrå: Zenith
Involverad partner: Beachfront PR

För mer information: www.stockholmmediaweek.com

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fyra kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek. StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och äger rum den 17-18 maj på China Teatern i Stockholm.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, marina@sverigesmediebyraer.se 

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer