De utser Årets Kampanj och Årets Annonsör

Huvudjuryn för StockholmMediaAward, som utser Årets Kampanj och Årets Annonsör 2018 är nu utsedd. Vinnarna presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum den 16-17 maj på Grand Hôtel, Vinterträdgården i Stockholm.

Huvudjury StockholmMediaAward 2018:
Anette Rosengren, Juryordförande
Jeanette Asteborg, Volkswagen
Martin Deinoff, Itch Design
Anne Gro Gulla, Telia
Fredrik Hallberg, Kapero
Jochum Forsell, IUM
Helena Helsing Mork, Grow
Malin Johansson, Tre Kronor Media
Karl Kajbjer, Carat

– Vi är så stolta och glada över att presentera denna fantastiska huvudjury. En extremt kompetent grupp med tunga representanter, både från annonsörsidan och byråsidan, kommer att bedöma och utse vinnarna i Årets Kampanj och Årets Annonsör. Juryn är taggade och nu på fredag är det sista inlämningsdag för Årets Kampanj och vi hoppas att så många som möjligt vill vara med och tävla, säger Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek.

StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och äger rum den 16-17 maj på Grand Hôtel, Vinterträdgården i Stockholm. StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fyra kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se

För mer information och biljetter: www.stockholmmediaweek.com

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer