De utser Årets Kampanj och Årets Annonsör

Huvudjuryn för StockholmMediaAward, som utser Årets Kampanj och Årets Annonsör 2021, är nu utsedd. Vinnarna presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum den 16-17 november på Berns salonger i Stockholm.

Huvudjury StockholmMediaAward 2021

Huvudjury StockholmMediaAward 2021
Lisa Palm Danielsson, juryordförande, Generalsekreterare Ronald McDonald Barnfond
Linda Olsson, Director of Global Marketing, Lindex
Ulrica Bååthe, Head of Brand and Marketing Communications, Preem
Olle Borgstav, CEO, TBS
Petter Janbell, Head of Strategy, Carat
Ida Fröjdh, Head of Insight and Analytics, Bizkit Havas
Hanna Ternström, Client Director, Familjen
Kim Saxberg, Strategic Planner, The Take
Gustaf Sehlstedt, CEO, Le Bureau.

– Jag ser verkligen fram emot kommande juryarbete – det ska bli jättespännande att diskutera kommunikation med denna grupp med olika kompetenser och erfarenheter. Tillsammans ska vi bedöma och utse både nominerade och vinnare i Årets Kampanj och Årets Annonsör 2021, säger Lisa Palm Danielsson, juryordförande.

– Det känns verkligen roligt att presentera denna fantastiska huvudjury med tunga representanter både från annonsör- och byråsidan. Inlämningen till Årets Kampanj är i full gång med deadline nu på fredag. Min förhoppning är att vi får in många fina bidrag och det är såklart alltid spännande att se vilka annonsörer och kampanjer huvudjuryn kommer att nominera i år, säger Lena Regeheim, projektledare StockholmMediaWeek.

StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och äger rum den 16-17 november på Berns salonger i Stockholm. StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fyra kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek.

Huvudsponsorer för StockholmMediaWeek 2021 är Dagens Industri, Expressen, JCDecaux och Rix FM. För mer information: www.stockholmmediaweek.com

För mer information, vänligen kontakta:
Lena Regeheim, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, lena@sverigesmediebyraer.se

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer