Expressen är Årets Säljorganisation

Nu är vinnaren i kategorin Årets Säljorganisation i StockholmMediaAward utsedd. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som just nu pågår på China Teatern i Stockholm.

Vinnare:
Expressen

Motivering:
Att i en föränderlig tid omvärdera sin affär i grunden och samtidigt leverera på hög en nivå, både traditionellt och i det nya framväxande medielandskapet.

Nominerade:
De nominerade säljorganisationerna har skapat stor nytta för sina annonsörer och även underlättat och stärkt mediebyråernas arbete. De har också över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt skött sina uppdrag.

Expressen
Nyheter24-gruppen
SBS Discovery TV
Visual Art
Widespace

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Annonsör, Årets Kampanj, Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation och Årets Mediebyrå.

För mer information, vänligen kontakta:
Linda Grängzell, projektledare för StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer,
070-24 60 508, linda@sverigesmediebyraer.se

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer