Journalistkvartett bildar dreamteam

Cecilia Aronsson , Petra Bergman, Claes de Faire och Henrik Frenkel blir nya programledare för StockholmMediaWeeks 5- års jubileum. Evenemanget äger rum den 6 & 7 maj 2009 på Rival i Stockholm.

– Vi är mycket glada över att kunna presentera, inte en, utan fyra programledare för StockholmMediaWeek 2009. Vi firar fem år och dessa fyra kan tillsammans skapa ett dynamiskt, professionellt och oförglömligt evenemang för dagsaktuella mediefrågor, säger Per Rosvall , vd för Sveriges Mediebyråer.

Programledarna:
Cecilia Aronsson arbetar som reporter och krönikör på tidningen Veckans Affärer. Cecilias specialområde är nya marknader och trender.

Petra Bergman är journalist och programledare för DiTV som presenterar aktuella börs- och affärsfrågor. Tidigare har Petra även arbetat som programledare för A-ekonomi på SVT och för Ekonominyheterna på TV4.

Claes de Faire är nyhetsreporter på branschtidningen Resumé samt programledare på TV8.

Henrik Frenkel är medieentreprenör och grundare av tidningen Chef. Henrik har under många år arbetat som affärsjournalist.

Ny redaktör för i år är journalisten Johan Såthe med inriktning på medie- och reklamfrågor .

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Karlsson, projektledare för StockholmMediaWeek:
070-365 81 89
E-post: marina.karlsson@sverigesmediebyraer.se

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer