Journalistkvartett bildar dreamteam

Cecilia Aronsson , Petra Bergman, Claes de Faire och Henrik Frenkel blir nya programledare för StockholmMediaWeeks 5- års jubileum. Evenemanget äger rum den 6 & 7 maj 2009 på Rival i Stockholm.

– Vi är mycket glada över att kunna presentera, inte en, utan fyra programledare för StockholmMediaWeek 2009. Vi firar fem år och dessa fyra kan tillsammans skapa ett dynamiskt, professionellt och oförglömligt evenemang för dagsaktuella mediefrågor, säger Per Rosvall , vd för Sveriges Mediebyråer.

Programledarna:
Cecilia Aronsson arbetar som reporter och krönikör på tidningen Veckans Affärer. Cecilias specialområde är nya marknader och trender.

Petra Bergman är journalist och programledare för DiTV som presenterar aktuella börs- och affärsfrågor. Tidigare har Petra även arbetat som programledare för A-ekonomi på SVT och för Ekonominyheterna på TV4.

Claes de Faire är nyhetsreporter på branschtidningen Resumé samt programledare på TV8.

Henrik Frenkel är medieentreprenör och grundare av tidningen Chef. Henrik har under många år arbetat som affärsjournalist.

Ny redaktör för i år är journalisten Johan Såthe med inriktning på medie- och reklamfrågor .

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Karlsson, projektledare för StockholmMediaWeek:
070-365 81 89
E-post: marina.karlsson@sverigesmediebyraer.se

KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer