Juryn för Årets Kampanj och Årets Annonsör spikad
StockholmMediaAwards huvudjury som kommer att utse Årets Kampanj och Årets Annonsör 2015 är nu utsedd. Vinnarna presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum den 20-21 maj på China Teatern i Stockholm.
Huvudjury för StockholmMediaAward 2015 är:
Annica Axelsson, VD – Strålfors Sverige– juryordförande
Anna Hjalmarsson, VD – Zenith
Caroline Glansén, Marknadschef – If Sverige
Gina Azaric, Marknadschef – 3
Ragnar Tingström, Rådgivare och delägare – Scream
Robert Magnusson, CEO – Maxus
Staffan Ekstam, Marknadschef – McDonald’s Sverige
Stefan Svanfeldt, Affärsområdeschef Digitala Medier – TNS Sifo
Tobias Brandt, Digital Strategy Director – Grow
– Jag är mycket stolt över årets huvudjurygrupp. Att dessa tunga representanter, både från annonsörsidan och byråsidan, ska bedöma och utse vinnarna i två av StockholmMediaAwards främsta kategorier känns oerhört roligt. Jag hoppas också på många kreativa tävlingsbidrag och jag ser med spänning fram emot när nomineringarna offentliggörs senare i vår, säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer.
StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. Deadline för att skicka in tävlingsbidrag till Årets Kampanj är den 26 februari.
StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek den 20-21 maj.
För mer information, vänligen kontakta:
Linda Grängzell, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer linda@sverigesmediebyraer.se
Annica Axelsson, juryordförande, VD på Strålfors Sverige: annica.axelsson@stralfors.se