Juryn för Årets Kampanj och Årets Annonsör spikad

StockholmMediaAwards huvudjury som kommer att utse Årets Kampanj och Årets Annonsör 2015 är nu utsedd. Vinnarna presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum den 20-21 maj på China Teatern i Stockholm.

Huvudjury för StockholmMediaAward 2015 är:

Annica Axelsson, VD – Strålfors Sverige– juryordförande

Anna Hjalmarsson, VD – Zenith
Caroline Glansén, Marknadschef – If Sverige
Gina Azaric, Marknadschef – 3
Ragnar Tingström, Rådgivare och delägare – Scream
Robert Magnusson, CEO – Maxus
Staffan Ekstam, Marknadschef – McDonald’s Sverige
Stefan Svanfeldt, Affärsområdeschef Digitala Medier – TNS Sifo
Tobias Brandt, Digital Strategy Director – Grow

– Jag är mycket stolt över årets huvudjurygrupp. Att dessa tunga representanter, både från annonsörsidan och byråsidan, ska bedöma och utse vinnarna i två av StockholmMediaAwards främsta kategorier känns oerhört roligt. Jag hoppas också på många kreativa tävlingsbidrag och jag ser med spänning fram emot när nomineringarna offentliggörs senare i vår, säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. Deadline för att skicka in tävlingsbidrag till Årets Kampanj är den 26 februari.

StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek den 20-21 maj.

För mer information, vänligen kontakta:
Linda Grängzell, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer linda@sverigesmediebyraer.se
Annica Axelsson, juryordförande, VD på Strålfors Sverige: annica.axelsson@stralfors.se

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer