Nu lanseras fyra nya kategorier

I samband med årets upplaga av StockholmMediaWeek, där vinnarna i StockholmMediaAward utses, lanseras nu fyra nya tävlingskategorier; Årets Mediebyråhjälte, Årets Medierådgivare, Årets Mediebyråledare och Årets Mediesäljare. De nominerade offentliggörs i augusti och vinnarna koras den 15 september.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. Tävlingen har, under 18 års tid, bland annat utsett Sveriges bästa kampanjer, annonsörer, säljorganisationer och branschpersonligheter. Nu står det klart att tävlingen kommer att utökas i och med fyra nya kategorier; Årets Mediebyråhjälte, Årets Medierådgivare, Årets Mediebyråledare och Årets Mediesäljare.

– Syftet med de nya kategorierna är att premiera personliga prestationer. StockholmMediaAward har under alla år främst fokuserat på kunskapsöverföring, där vi har lyft fram det goda arbetet och exemplen. Det kommer vi fortsätta att göra men väljer nu även att utöka, och därmed bredda tävlingen, i och med de nya kategorierna där vi vill lyfta och prisa personliga prestationer, säger Lena Regeheim, verksamhetsansvarig, StockholmMediaWeek. 

Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek by Night den 15 september, som i år blir en galamiddag och fest på Sergel Hub.

Huvudsponsorer för StockholmMediaWeek 2022 är Dagens Industri, Expressen, JCDecaux och Rix FM. 

För mer information, vänligen kontakta:
Lena Regeheim, verksamhetsansvarig StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, lena@sverigesmediebyraer.se

För mer information: www.stockholmmediaweek.com