Spendrups Norrlands Guld är Årets Annonsör

Nu står det klart att Spendrups Norrlands Guld tar hem titeln Årets Annonsör i StockholmMediaAward2013.  Vinnaren koras just nu på scen under StockholmMediaWeek, som pågår på China Teatern i Stockholm.

Bedömningskriterier:
För att nomineras i kategorin Årets Annonsör ska man som annonsör under perioden 1/1 
2012 – 28/2 2013, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete baserat på innovativa lösningar, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget. Annonsören har med hjälp av sitt medieval utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden.

Vinnare:
Spendrups Norrlands Guld

Motivering:
”Med stor insikt i målgruppen har man på ett innovativt sätt lyckats återföda konceptet med en kombination av innehåll och medieval. Skickligt guidat via de kontaktpunkter där målgruppen finns och med tydlig känsla för exakt det som appellerar på dem. Att våga vara sig själva och att ha modet att välja när det behövs är den stora styrkan.”

Nominerade:
McDonald’s
Samsung
Spendrups Norrlands Guld
Tele2
Visit Sweden

Juryordförande:
Beatrice Lindvall, Johnson& Johnson

Övriga jurymedlemmar:
Peter Callius, TNS SIFO
Jonas Dahlquist, Starcom ​
Fredrik Edberg, Mindshare
Inna Egorova, Philip Morris
Håkan Sjöstrand, ICA
Frippe Stenberg, Vizeum
Cecilia Udekwu, Unilever

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Annonsör,
 Årets Kampanj, Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation och Årets Mediebyrå.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Staffan Slörner, vd
Sveriges Mediebyråer
Tfn nr: 070 – 750 77 11
e-post: staffan@sverigesmediebyraer.se

Alexandra Öfwerman, presskontakt
Micael Bindefeld AB
Tfn nr: 073 – 654 47 60
e-post: alexandra.ofwerman@bindefeldab.se

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på:
www.stockholmmediaweek.com.

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer