Gör ert val av byrå
Steg 6
NU HAR NI med all säkerhet tillräckligt mycket information, kunskap och känsla för att göra ett bra val av byråpartner. När ni gjort ert val är det dags att sätta de yttre ramarna för det kommande samarbetet.
CHECKLISTA
→ Gå igenom avtal och ekonomi med vinnande byrå innan ni meddelar de andra byråerna.
→ Meddela samtliga byråer beslutet så snart det är möjligt, helst inom två veckor efter den sista presentationen. Som en del av en professionell och rättvis urvalsprocess är det klokt att ge konstruktiv feedback till de byråer som inte fick uppdraget.
→ Som grund till ert avtal rekommenderar vi att använda de rekommendationer för samarbete mellan annonsörer och mediebyråer som finns framtagna i samarbete mellan Sveriges Mediebyråer och Sveriges Annonsörer.
LYCKA TILL!
Vi hoppas att denna pitchstandard kommer att vara till stor hjälp i er kommande upphandling. Stort lycka till och grattis i förskott till ert nya partnerskap!