AdOn är Årets Mediebyrå

Nu är vinnaren i Sveriges Mediebyråers och tidningen Resumés gemensamma tävling som utser Sveriges bästa mediebyrå utsedd. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som pågår just nu på China Teatern i Stockholm.

Tävlingskategorin Årets Mediebyrå inom StockholmMediaAward är ett samarbete mellan Sveriges Mediebyråer och Resumé sedan 2007. Från och med 2012 är Årets Mediebyrå en tävling där mediebyråernas kunder, till hundra procent, avgör vilken byrå som vinner. Tävlingen baseras på ett ”Nöjd kund-index” grundat på kunskap och åsikter inhämtade från respektive byrås kunder.

De fem högst rankade byråerna i undersökningen är:



1. AdOn Media Nordic
2. OMD
3. PHD
4. Tre Kronor Media
5. HowCom

Undersökningen har genomförts i samarbete med Novus Group, som står för undersökning, analys och rapportering.

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se
Jan Berkö, Resumé, jan.berko@resume.se
Viktor Wemminger, Novus Group, viktor.wemminger@novus.se

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer