Aller Media är Årets Säljorganisation 2012

Aller Media kan titulera sig Årets Säljorganisation 2012. Detta står klart efter dagens prisutdelning vid StockholmMediaWeek som just nu pågår på China Teatern i Stockholm.

Vinnare
Aller Media

Motivering:
“2011 var det lätt att vara mediesäljare. Annonsörerna spenderade som aldrig förr, orderböckerna fylldes snabbt. Men inte hos alla. När rörlig och digital media gnuggade sina händer stod andra medieslag och såg på, medan reklamandelarna föll. Vi på Sveriges Mediebyråer gillar de som går emot strömmen, som trots motvind vägrar att ge sig och som hela tiden utvecklar sitt erbjudande. Vi gillar också säljorganisationer som utmanar oss och förstår våra kunders behov. Alla dessa kriterier uppfylls av årets vinnare, som dessutom har agerat professionellt, ödmjukt och flexibelt. Vissa kallar det “gammelmedia”, men årets vinnare har visat att mediet är allt annat än gammalt.”

De motiverade var:
Aller Media
Kvällspressen Impact
MTG Media
Nyheter24 -Gruppen
SBS TV Creative Sales

Jury:
Ragnar Tingström, Scream Mediabyrå (talesperson för juryn)
Linus Hjoberg, Mediacom
Jochum Forsell, iUM
Martin Hugosson, OMD
Mikael Eklöf, Starcom

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på: www.stockholmmediaweek.com

För mer information, vänligen kontakta:

Staffan Slörner, vd
Sveriges Mediebyråer
Tfn nr: 070 – 750 77 11
e-post: staffan@sverigesmediebyraer.se

Lin Sällström, presskontakt
Micael Bindefeld AB
Tfn nr: 070 – 736 08 00
e-post: lin.sallstrom@bindefeldab.se

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer