Amanda Oxell är Årets Branschpersonlighet
StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar. Nu står det klart vem som blir Årets Branschpersonlighet i StockholmMediaAward 2019. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som pågår just nu på China Teatern i Stockholm.
Vinnare:
Amanda Oxell, grundare Annonsrådet & digital strateg
Motivering:
Modig och tar tydligt ställning i viktiga frågor. Utmanar gamla ruttna strukturer och tar samhällsfrågorna vidare in i vårt eget skrå. Påminner oss om vikten av att ha integritet och att våga ta ställning. Får oss alla att tänka ett extra varv när det gäller kommunikation och tveksamma reklamkoncept.
Kriterierna i tävlingen, och gemensamt för de nominerade, är att de är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa samt flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden. Juryn som utser Årets Branschpersonlighet består av Sveriges Mediebyråers styrelse.
De nominerade var: Amanda Oxell (grundare Annonsrådet & digital strateg), Daniel Weilar (medieentreprenör & grundare Primetime), David Sandström (marknadsdirektör Klarna) samt Magda Gad (krigskorrespondent och omvärldsanalytiker för Expressen).
Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.
För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, marina@sverigesmediebyraer.se