Årets Annonsör – och de nominerade är…

Nu står det klart vilka som är nominerade i kategorin Årets Annonsör i StockholmMediaAward 2016. Vinnaren presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum den 18-19 maj på China Teatern i Stockholm.

För att nomineras i kategorin ska man som annonsör, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget. Annonsören har med hjälp av sitt medieval utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden.

Nominerade till StockholmMediaAward 2016 i kategorin Årets Annonsör är:

Försvarsmakten
If Skadeförsäkring
IKEA
Lidl
McDonald´s
Volvo Personvagnar

Vinnaren i StockholmMediaAward, Årets Annonsör utses av tävlingens huvudjury, som utgörs av: Annica Axelsson (Strålfors Sverige), Johanna Alanko (AdOn), Nike Carlstoft (Carat Sverige), Ulf Hallström (LynxEye), Frida Lundh (Phd Sweden), David Sandström (DDB Stockholm), Karl Skoog (Tele2 Sverige), Marie Wedin (Coop Sverige), Carl Wåréus (Forsberg&Co).

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Annonsör, Årets Kampanj, Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Övriga nomineringar presenteras inom kort.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se
Annica Axelsson, juryordförande, VD på Strålfors Sverige, annica.axelsson@stralfors.se

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer