Byråprofilerna som kammar hem årets priser

Årets Mediebyråhjälte, Årets Medierådgivare, Årets Mediebyråledare och Årets Mediesäljare – nu står det klart vilka byråprofiler som kammar hem priser i årets upplaga av StocholmMediaAward. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek by Night, som just nu pågår på Berns i Stockholm.

Årets Mediebyråhjälte

Kriterier: Årets Mediebyråhjälte är någon som alltid tar sig an arbetsdagen med ett stort leende. Någon som, oavsett roll på företaget, osjälviskt och utan egenintresse brinner för sin uppgift och vänder svårigheter till möjligheter. Någon som med stort engagemang och outtröttligt driv, dagligen inspirerar sina kollegor.

Vinnare: Anna Arvidsson, Initiative

Motivering:
”Årets Mediebyråhjälte är en dynamisk inspiratör med en exceptionellt positiv inställning som driver tillväxt och förbättring av sin byrå dagligen. Hon leder sitt team mot framgång i en snabbrörlig marknad, levererar innovativa lösningar som överträffar förväntningar och ökar kundnöjdheten.  En verklig tillgång för både vårt team och våra kunder, säger hennes kollegor! Hennes ledarskap och engagemang är avgörande för att driva organisationen och byråns kunder framåt”.

Årets Medierådgivare

Kriterier: Client Director, Client Lead, Account Manager eller medierådgivare. Kärt barn har många namn. Årets Medierådgivare är en engagerad och affärsmässig projektledare/kundansvarig som värnar lika mycket om sin kund som för olika mediers styrkor. Årets Medierådgivare förstår sina kunders utmaningar och behov och det alltmer komplexa medielandskapet och dess möjligheter. Årets Medierådgivare är till lika delar lösnings- och resultatorienterad och utmanar både sina kunder, medier och den egna byrån – allt för att uppnå optimal effekt i alla led.

Vinnare: Emelie Wellerup, Publicis Media Groupe

Motivering:
”Årets Medierådgivare är alltid snabb i sina leveranser och mycket professionell i alla sina uppdrag. Hon är otroligt kunnig, påläst, proaktiv och har stor förståelse för sina kunders uppdrag. Att hon dessutom alltid har ett trevligt bemötande gör inte saken sämre. Det är ett sant nöje att arbeta med Årets Medierådgivare!”

Årets Mediebyråledare

Kriterier: Årets Mediebyråledare är en ledare, som under året gjort det lilla extra för sina medarbetare, sin byrå och för sina kunder. En person som genom övertygelse, mod och ett starkt och engagerat ledarskap, utvecklat byrån och drivit förändring. En person som med energi, handlingskraft, ihärdighet och kapacitet, kombinerat med ett uttalat verksamhetsfokus och med affärsmässighet, utvecklat byrån.

Vinnare: Emanuel Falsen, OMD

Motivering:
”Årets Mediebyråledare är en, för alltid, träffsäker röst inom branschen som driver oss framåt, både internt och externt. Han är alltid respektfull, inkluderande och motiverande. Årets Mediebyråledare har omåttlig kunskap och ett fantastiskt driv. Det är ett stort nöje att jobba med honom och som ledare är han en stor tillgång”.

Årets Mediesäljare

Kriterier: Årets Mediesäljare är proaktiv, affärsmässig och serviceinriktad och skapar därigenom effektiva, relevanta lösningar för slutkunden. Med kundens behov som drivkraft utmärker sig mediesäljaren sig genom att ha ett hundraprocentigt lösningsfokus.

Vinnare: Kenny Wåhlin, Viaplay Radio

Motivering:
”Årets Mediesäljare har spelat en avgörande roll i många kunders uppdrag. Han möter alla med en stor portion trygghet. Årets Mediesäljare är alltid oerhört professionell, hjälpsam, snabb i återkoppling och dessutom med en stark övertygelse om att kampanjen kommer vara avgörande i kundens kommunikation”.