Carin Fredlund är Årets Branschpersonlighet

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar. Nu står det klart vem som blir Årets Branschpersonlighet i StockholmMediaAward 2024. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som just nu pågår.

Årets Branschpersonlighet 2024: Carin Fredlund, Skribent och varumärkesanalytiker

Motivering:

”Personen har under flera decennier bevakat vår bransch och dess utveckling. Hon har spridit kunskap om varumärkesbyggande, reklam och marknadsföring och satt fingret på viktiga teser kring kommunikation. Med stor passion bidrar hon till att öka kunskapen hos oss som arbetar med marknadsföring, media och kommunikation – och för vår bransch framåt”.

Kriterierna för att nomineras i kategorin Årets Branschpersonlighet är att personen ska ha varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativ och flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden. Juryn som utser Årets Branschpersonlighet består av Sveriges Mediebyråers styrelse.

De nominerade var:

Carin Fredlund, Daniel Collin, Parisa Liljestrand och John Mellkvist.

Tidigare vinnare i StockholmMediaAward, Årets Branschpersonlighet:

2023 Erik Modig
2022 Hanna Riberdahl
2021 Malin Häger
2020 Adam Alsing
2019 Amanda Oxell
2018 Nina Åkestam
2017 Frida Boisen
2016 Jan Helin
2015 Patrik Sandberg
2014 Sigge Eklund
2013 Thomas Mattsson
2012 Daniel Ek
2011 Lena K Samuelsson
2010 Gunilla Herlitz
2009 Eva Hamilton
2008 Jan Scherman
2007 Lars Adaktusson
2006 Stefan Persson
2005 Pelle Törnberg

För mer information, vänligen kontakta:
Lena Regeheim, verksamhetsansvarig StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, lena@sverigesmediebyraer.se