Com Hem är Årets Annonsör 2012

Nu står det klart att Com Hem tar hem titeln som Årets Annonsör 2012. Prisutdelningen sker under StockholmMediaWeek som just nu pågår på China Teatern i Stockholm.

Bedömningskriterier:
För att nomineras i kategorin Årets Annonsör ska man som annonsör under perioden 1/1 2011 – 31/2 2012, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete baserat på innovativa lösningar, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget. Annonsören har med hjälp av sitt medieval utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden.

Vinnare
Com Hem

Motivering:
”Att ändra sura miner till skratt kräver sin man. Att vända arga inlåsta abonnenter till nöjda kunder kräver…två rödhåriga damer från kundtjänst! Vi lyfter på peruken för ett konsekvent koncept- och mediearbete över tid.”

De motiverade var:
IKEA
SEB
Tele2
Com Hem

Juryordförande:
Beatrice Lindvall, Svenska Spel

Övriga Jurymedlemmar:
Linus Almqvist, Vattenfall
Maria Arnhol,m, Springtime
Jonas Hansson, Bright Media Agency
Malin Jennerholm, Kraft Foods
Helene Landberg, OMD
Henrik Levahn, Masscreation Reklambyrå
Lina Lindén, Maxus
Stefan Svanfeldt, TNS SIFO

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på: www.stockholmmediaweek.com

För mer information, vänligen kontakta:

Staffan Slörner, vd
Sveriges Mediebyråer
Tfn nr: 070 – 750 77 11
e-post: staffan@sverigesmediebyraer.se

Lin Sällström, presskontakt
Micael Bindefeld AB
Tfn nr: 070 – 736 08 00
e-post: lin.sallstrom@bindefeldab.se