De utser Årets Kampanj och Årets Annonsör 2023
Huvudjury StockholmMediaAward 2023
Ulrica Bååthe, juryordförande, Head of Brand and Strategic Marketing Communications, Preem
Gustav Hasselgren, CEO, Apohem
Per Ekfeldt, Group Media Manager, Swedbank
Peter Nilsson, Media Director, Ad-On
Åsa Sohl, Kreativt Ansvarig, Scream Mediabyrå
Åsa Schmidt, Partner & Client Director, HowCom AB
Cecilia Ross, Account Director, Forsman & Bodenfors
Daniel Smedfors, Senior Account Director, Åkestam Holst
Anders Bergmark, Senior Advisor, Miltton
– Jag ser fram emot att återigen leda detta arbete. Vi har lyckats samla en mycket kompetent jurygrupp som jag är övertygad kommer att ha många intressanta diskussioner kring kommunikation under bedömningsarbetet, säger Ulrica Bååthe, juryordförande.
Förra året nominerades totalt sju kampanjer av totalt 24 inlämnade bidrag. Deadline för att skicka in bidrag till Årets Kampanj är den 16 mars, tävla här. Vill du ta del utav förra årets Grand prix-vinnares lärdomar, läs här.
StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i åtta kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation, Årets Mediebyråhjälte, Årets Medierådgivare, Årets Mediebyråledare och Årets Mediesäljare. Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek, som arrangeras av Sveriges Mediebyråer.
För mer information, vänligen kontakta:
Lena Regeheim, verksamhetsansvarig StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, lena@sverigesmediebyraer.se