De utser Årets Kampanj och Årets Annonsör

Huvudjuryn för StockholmMediaAward, som utser Årets Kampanj och Årets Annonsör 2016 är nu sammansatt. Vinnarna presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum den 18-19 maj på China Teatern i Stockholm.  

Huvudjury SMA 2016Huvudjury för StockholmMediaAward 2016 är:

Annica Axelsson, MD Strålfors Sverige: juryordförande
Johanna Alanko, Byråchef AdOn
Nike Carlstoft
, CEO Carat Sverige
Ulf Hallström, Partner LynxEye
Frida Lundh, MD Phd Sweden
David Sandström, CEO & Partner DDB Stockholm
Karl Skoog, Brand Engagement Manager Tele2 Sverige
Marie Wedin, Marknadschef, Coop Sverige
Carl Wåréus, CEO Forsberg&Co

– Inlämningen till Årets Kampanj är i full gång och vi har redan nu fått in många kreativa tävlingsbidrag. Jag är därför oerhört stolt och glad över att kunna presentera årets huvudjurygrupp bestående av tunga representanter både från annonsörsidan och byråsidan. Det känns fantastiskt roligt och ser med spänning fram emot vilka tävlingsbidrag juryn kommer att nominera, säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. Deadline för att skicka in tävlingsbidrag till Årets Kampanj är den 19 februari. Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek den 18-19 maj.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se
Annica Axelsson, juryordförande, VD på Strålfors Sverige, annica.axelsson@stralfors.se

 

 

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer