De utser Årets Kampanj och Årets Annonsör

Huvudjuryn för StockholmMediaAward, som utser Årets Kampanj och Årets Annonsör 2016 är nu sammansatt. Vinnarna presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum den 18-19 maj på China Teatern i Stockholm.  

Huvudjury SMA 2016Huvudjury för StockholmMediaAward 2016 är:

Annica Axelsson, MD Strålfors Sverige: juryordförande
Johanna Alanko, Byråchef AdOn
Nike Carlstoft
, CEO Carat Sverige
Ulf Hallström, Partner LynxEye
Frida Lundh, MD Phd Sweden
David Sandström, CEO & Partner DDB Stockholm
Karl Skoog, Brand Engagement Manager Tele2 Sverige
Marie Wedin, Marknadschef, Coop Sverige
Carl Wåréus, CEO Forsberg&Co

– Inlämningen till Årets Kampanj är i full gång och vi har redan nu fått in många kreativa tävlingsbidrag. Jag är därför oerhört stolt och glad över att kunna presentera årets huvudjurygrupp bestående av tunga representanter både från annonsörsidan och byråsidan. Det känns fantastiskt roligt och ser med spänning fram emot vilka tävlingsbidrag juryn kommer att nominera, säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. Deadline för att skicka in tävlingsbidrag till Årets Kampanj är den 19 februari. Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek den 18-19 maj.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se
Annica Axelsson, juryordförande, VD på Strålfors Sverige, annica.axelsson@stralfors.se

 

 

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer