Här är årets mediebyråhjältar

Nu står det klart vilka som kammar hem priser i TheMediaAward 2018. Prisutdelningen äger rum just nu på Nalen i Stockholm. Syftet med TheMediaAward är att premiera och lyfta hjältar inom mediebyråbranschen och bakom initiativet står MediaMecca och Sveriges Mediebyråer.

TheMediaAward består av sex kategorier; Årets Eldsjäl, Årets Rising Star, Årets Medierådgivare, Årets Mediebyråledare, Årets Mediesäljare samt Årets Front desk-team.

VINNARE THEMEDIAAWARD 2018

ÅRETS ELDSJÄL

Guld:
Amanda Oxell, Wavemaker

Motivering: Kan man annat än att beundra denna människa, som brinner för allting som passerar henne?! Proaktiv och progressiv, modig och mänsklig. Räds inte att ge sig in i hetluften och driver viktiga frågor i branschen med ett engagemang som få. Årets Eldsjäl har en outtröttlig energi och brinnande passion i både själ, hjärta och hjärna.

Silver:
Niclas Fröberg, Tre Kronor Media

Brons:
Adela Vergara, AdOn Media Nordic

ÅRETS RISING STAR

Guld:
Evelina Dahlman, Carat

Motivering: Energirik, lösningsorienterad, kreativ och alltid, alltid med kundnöjdhet i fokus. Alltid koll på läget. Alltid på tå. Och trygg, proffsig och ansvarsfull. Kort och gott: en Star!

Silver:

Sofia Back, Tre Kronor Media

Brons:

Eloise Gartnell, Wavemaker

ÅRETS MEDIERÅDGIVARE

Guld:
Sanna Söderström, PHD

Motivering: Med ett enormt driv och engagemang, riktigt vass på att utmana briefer och med kundens affär i fokus, utmanar hon både kund, team och medier och lyckas omvandla kundens affärsmål till väl genomtänkta och kreativa lösningar som alltid levererar mot satta KPI:er. Hjärta + hjärna = stjärna!

Silver:

Elin Mannheimer, Lorentzon & Mannheimer
Emelie Sandström, Mindshare

Brons:

Annelie Elfqvist, Scream Mediabyrå
Cecilia Sundström, Wavemaker
Jesper Lannemar, Vizeum

ÅRETS MEDIEBYRÅLEDARE

Guld: Nike Carlstoft, Carat

Motivering: Med glöd som ledstjärna och ett lysande ledarskap. Lägg därtill en affärsmässighet, uthållighet och arbetsglädje utöver det vanliga och som dessutom sprids till både branschen, medarbetare, kunder och partners. Receptet på framgång – ja antagligen. För Årets Mediebyråledare har vänt fritt fall till uppskjutet. Och detta ur både medarbetar-, kund- och lönsamhetsperspektiv. What a ride!    

Silver:
Ali Tajbakhsh, Omnicom Media Group
Liv Sandberg, Starcom

Brons:
Anna Hjalmarsson, Zenith
Daniel Berg, Scream Mediabyrå
Urban Hilding, IUM

ÅRETS MEDIESÄLJARE

Guld:
Emma Lundgren, Snap Inc.

Motivering: Lösningsorienterad, kunnig och extremt serviceinriktad – vilken kämpe och inspiratör! Snabbfotad och med stor förståelse för kundens affär. Alltid med kvalitet och kreativitet i sin leverans och alltid med ett leende.

Silver:
Henrik Bonnevier, JCDecaux
Vallasia Karpathakis, MTG Radio

Brons:
Henrik Palo, SF Media
Natalie Tideström Heidmark, UnitedScreens
Peter Nilsson, TV4

ÅRETS FRONT DESK

Guld:
Agnetha Runmon, ScreamMediabyrå, Stockholm

Motivering: Outstanding. Gör så att alla, alltid känner sig varmt och hjärtligt välkomna. Brinner för sitt jobb på ett sätt som få andra! Årets ansikte utåt och byråns ”sanningens ögonblick” personifierad.

Silver:
Cilla Hettman, Emilia Mikheel, Lotta Lundgren, Sanna Antonsson, Simon Aghed Luterkort, Carat/Vizeum/Dentsu Aegis, Stockholm.

Frida Östlund och Moa Melinder, OMD Stockholm

För mer information vänligen kontakta:
Joakim Örnelid, MediaMecca +46 70 947 98 64
Marina Ahlberg, Sveriges Mediebyråer +46 70 365 8189

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer