Här är StockholmMediaWeek 2017

I år går evenemanget av stapeln den 17-18 maj på China Teatern i Stockholm. Under två intensiva dagar möts stora delar av mediebranschen för att diskutera utmaningar och möjligheter för marknadsavdelningarnas, byråernas och mediernas fortsatta utveckling. Under årets upplaga tar StockholmMediaWeek greppet om; den motsägelsefulla samtiden.

– I år arrangeras StockholmMediaWeek för trettonde året i rad, vilket vi självklart är väldigt stolta och glada över. Planeringen är minst sagt i full gång och årets upplaga kommer att bjuda på många spännande personer som kommer att diskutera stekheta mediefrågor. Inom kort kommer vi att offentliggöra de första namnen – så håll utkik, säger Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer.

Claes de Faire har rollen som programledare under två fullspäckade dagar. Dagarna är indelade i fyra olika akter och varje akt kommer att ha en sidekick. Inom kort kommer 2017-års sidekicks offentliggöras.

StockholmMediaWeek 2017 – årets akter är:
Akt 1. Dynamisk Dualism (fm 17 maj)
Akt 2. Marketing technology vs human resource (em 17 maj)
Akt 3. Performance Marketing. Från vision till precision (fm 18 maj)
Akt 4. Vad bubblar i mediebubblan?

StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och äger rum den 17-18 maj på China Teatern i Stockholm. För mer information och biljetter: www.stockholmmediaweek.com

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer