Kunglig glans över StockholmMediaWeek
– Prinsessan Märtha Louise av Norge och MIT MediaLab på plats i Stockholm
Den åttonde upplagan av mediebranschens stora årliga evenemang, StockholmMediaWeek, bjuder i år på ett mycket starkt innehåll. Hela programmet kommer inom kort att offentliggöras och bygger på fyra huvudteman som både hjälper oss att reflektera och blicka in i vår framtid. Som ett litet axplock ur kommande program kommer såväl Prinsessan Märtha Louise av Norge som Jan Carlzon att finnas på plats som Keynote Speakers. StockholmMediaWeek, som äger rum den 910 maj på China Teatern, är också särskilt stolta att kunna erbjuda internationell vetenskaplig höjd då det gäller det senaste inom digital teknologi. Åhörarna kan förvänta sig heta inlägg om framtiden då Henry Holtzman från MIT Medialab, Boston intar mediadagarna.
StockholmMediaWeeks första dag rivstartar med en intressant jämförelse mellan gårdagens och dagens förhållningssätt till att arbeta med kommunikationsarbete. Jan Carlzon inleder årets mediadagar med att ifrågasätta hur varumärkesbyggande och kommunikationsarbete idag sällan drivs av huvudmännen i ett företag.
− Som högste chef på SAS var jag personligen djupt involverad i samarbetet med de mediabyråer och samarbetspartners som vi arbetade tillsammans med i dessa frågor. Om inte kommunikationsarbete drivs aktivt från koncernledningen, är det lätt att fokuset på detta grundläggande arbete försvinner, menar Jan Carlzon, före detta vd och koncernchef för flygbolaget SAS.
StockholmMediaWeek gästas i år även av Prinsessan Märtha Louise av Norge. En kunglighet med en synnerligen unik erfarenhet av personligt varumärkesbyggande. Möt prinsessan i ett samtal om tradition, integritet och självständighet.
För första gången kommer också Henry Holtzman, kunskapschef från omtalade MIT Medialab till Stockholm. Genom Henry Holtzmans mer än 30 åriga erfarenhet från detta framstående forskningsinstitut får vi ta del av det senaste inom kreativ forskning kring digital teknologi och hur den kan öka människors förmåga att tänka och kommunicera.
− Det känns verkligen som att vi i år har hittat en riktigt bra mix. Jag är supernöjd och är säker på att våra besökare kommer att bli serverade tillräckligt med diskussionsämnen och inspiration att för att gå tillbaka till sina arbetsplatser med nyfunna insikter, styrka och motivation, säger Staffan Slörner, Sveriges Mediebyråer.
Framtiden är redan här − ta del av den på StockholmMediaWeek!
Håll utkik efter löpande information och det kommande programmet på stockholmmediaweek.com.
För mer information, vänligen kontakta:
Staffan Slörner, vd
Sveriges Mediebyråer
Tfn nr: 070 − 750 77 11
e-post: staffan@sverigesmediebyraer.se
Dennis Jacobsson, presskontakt
Micael Bindefeld AB
Tfn nr: 070 − 739 59 00
e-post: dennis.jacobsson@bindefeldab.se