McDonald’s utsedd till Årets Annonsör

Just nu koras McDonald’s till Årets Annonsör i tävlingen StockholmMediaAward 2015. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som just nu pågår på China Teatern i Stockholm.

Bedömningskriterier:
Att man som annonsör, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget. Annonsören har med hjälp av sitt medieval utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden.

Vinnare:
McDonald’s

Motivering:
Årets annonsör fortsätter att utmana sig själv med humor och hjärta, alltid drivet av produkten och erbjudandet som står stolt i centrum. Man har framgångsrikt drivit stora och små kampanjer där effekt och ny kunskap stått i centrum med syftet att få sina kunder att bli lojalare och givetvis att attrahera nya kunder. Årets Annonsör är ett föredöme på att använda alla sina egna kanaler och att våga testa nya, ofta innovativa, lösningar. Man har även skapat en stolthet som genomsyrar allt från varje nyanställd ungdom, till franchisetagare och externa ambassadörer. Vi vill även hylla den kontinuerliga höga nivån som gör att man år efter år tillhör toppskiktet av Sveriges annonsörer. We’re lovin ít!

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Annonsör, Årets Kampanj, Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation och Årets Mediebyrå.

För mer information, vänligen kontakta:
Annica Axelsson, juryordförande, VD på Strålfors Sverige: annica.axelsson@stralfors.se
Linda Grängzell, projektledare StockholmMediaWeeklinda@sverigesmediebyraer.se

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer