Schibsted är Årets Säljorganisation

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. Nu är vinnaren i StockholmMediaAward-kategorin Årets Säljorganisation utsedd. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som just nu pågår på China Teatern i Stockholm.

Vinnare:
Schibsteds Sales & Inventory

Motivering:
För att få ut full potential av lösning och erbjudande där kunden och effekt är central, krävs – i dagens fragmenterade medievärld – att man som mediesäljorganisation samlar ihop sitt erbjudande över alla plattformar. Man måste också ha förståelse för kundens affär plus ett driv, nyfikenhet och en djupt grundad vilja att lösa kundens utmaningar. För att göra det behövs innovation, lyhördhet och inte minst proaktivitet. En förutsättning för att knipa en förstaplats är även att driva utvecklingen på marknaden. Årets vinnare har visat att de har lyckats med att sätta en ny effektiv organisation, med nya tekniska lösningar och hantering av data, på plats! Deras lyhördhet i hur deras kunder vill bemötas återspeglas i hur de har organiserat sig och har bäddat för en effektiv, innovativ och agil säljorganisation. De har även visat att de förstått vikten av att samla ihop sin portfölj för att nyttja full potential i affärsnyttan, något de varit framgångsrika med och detta har fött både innovation och passion.

De nominerade säljorganisationerna har skapat stor nytta för sina annonsörer och även underlättat och stärkt mediebyråernas arbete. De har också över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt skött sina uppdrag.

De nominerade var:
Aller Media
Bonnier News Sales
Discovery Network Sweden
Mitt i
MTG
Schibsteds Sales & Inventory
United Screens
Visual Art

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer