StockholmMediaWeek 2012

Nyfiken på årets programledare, redaktör och plats för StockholmMediaWeek 2012? Den 9 och 10 maj är det återigen dags för två dagar av insiktsfulla tankar, energigivande diskussioner, inspirerande branchpersoner och stimulerande debatter. Den åttonde upplagan av StockholmMediaWeek äger rum på China Teatern i Stockholm.

Årets programledare Claes de Faire, chefredaktör på Resumé och Sara Rosengren, docent vid Center for Consumer Marketing, Handelshögskolan i Stockholm, kommer tillsammans att guida besökarna genom dagarna. Årets redaktör Lena Magnergård har komponerat ett program med spännande och relevanta kommunikationsfrågor där man bland annat kommer diskutera kring hur ett varumärke kan gå stärkt ur en lågkonjunktur.

− Det känns inspirerande att flytta StockholmMediaWeek till Berns och China Teatern. Här kan vi öka tillgängligheten för många av våra besökare så att de i än högre utsträckning än tidigare ges möjlighet att möta alla inflytelserika branschpersonligheter och spännande medverkanden som finns med i årets program. Programmet kommer som vanligt stå för både djup, bredd och relevans och vi hoppas att StockholmMediaWeek 2012 blir årets mest inspirerande och entusiasmerande dagar för alla som jobbar med marknadskommunikationsfrågor, säger Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer som anordnar StockholmMediaWeek.

− Jag är mycket nöjd med det program och den expertis som utgör StockholmMediaWeek 2012. Claes de Faire och Sara Rosengren leder oss under dagarna genom ett brett spektra av frågeställningar, varav vissa är specifika för en lågkonjunktur. Kryddat med en handfull personligheter som sticker ut så har du ett program som fyller ett stort behov i branschen, säger Lena Magnergård, redaktör StockholmMediaWeek 2012.

Håll utkik efter löpande information om StockholmMediaWeek på stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:

Staffan Slörner, vd
Sveriges Mediebyråer
Tfn nr: 070 − 750 77 11
e-post: staffan@sverigesmediebyraer.se

Dennis Jacobsson, presskontakt
Micael Bindefeld AB
Tfn nr: 070 − 739 59 00
e-post: dennis.jacobsson@bindefeldab.se

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer