Sveriges bästa Mediebyrå utses

Vilken är Sveriges bästa mediebyrå 2015? Det avgörs i Sveriges Mediebyråers och tidningen Resumés gemensamma tävling Årets Mediebyrå. Vinnaren koras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 20 – 21 maj på China Teatern i Stockholm. 

Nominerade till StockholmMediaAward 2015 i kategorin Årets Mediebyrå är:
AdOn Media Nordic AB
Carat Sverige AB
HowCom AB
MediaCom
MEC
Mindshare
OMD
PHD
Scream Mediabyrå
Starcom
Vizeum Sverige AB
3Kronor Communications

Tävlingskategorin Årets Mediebyrå inom StockholmMediaAward är ett samarbete mellan Sveriges Mediebyråer och Resumé sedan 2007. Från och med 2012 är Årets Mediebyrå en tävling där mediebyråernas kunder, till hundra procent, avgör vilken byrå som vinner. Tävlingen baseras på ett ”Nöjd kund-index” grundat på kunskap och åsikter inhämtade från respektive byrås kunder.

Undersökningen genomförs i samarbete med Novus, som står för undersökning, analys och rapportering.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation, Årets Kampanj och Årets Annonsör.

Läs mer om StockholmMediaWeek på www.stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Linda Grängzell, projektledare för StockholmMediaWeek
070-24 60 508, linda@sverigesmediebyraer.se

Josefin Ekman, projektledare, Resumé
072-23 89 797, josefin.ekman@resume.se

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer