Tung kvintett intar scenen

Jakten på relevans är ständigt närvarande för alla som jobbar med varumärken och kommunikation. Mediebranschen står inför stora utmaningar och under två dagar kommer spännande talare vrida och vända på begreppet; Relevans. Claes de Faire programleder StockholmMediaWeek den 18-19 maj och tillsammans med fyra sidekicks kommer dagsaktuella mediefrågor diskuteras.

– Nedräkningen har börjat. Temat är fastställt och alla akter spikade. Vi är mycket stolta och glada över att Claes de Faire antar programledarrollen igen och över att vi har lyckats headhunta fyra fantastiskt duktiga sidekicks. I år arrangeras StockholmMediaWeek för tolfte året i rad och begreppet relevans kommer genomsyra dagarna. Årets program kommer att besvara frågor som: hur man hittar en attraktiv direktrelation till konsumenten? Och vilka egenskaper tror riskkapitalisterna på hos startups? På agendan står även future tech, branschglidning, AR/VR, ephemeral marketing, vertikaler, wearables, e-handel, IoT, content – social – performance-mixen och mycket mer. Allt med utgångspunkt från dagens mediekonsument, säger Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer.

Dagarna är indelade i fyra olika akter och varje akt kommer att ha en sidekick som tillsammans med programledaren Claes de Faire guidar publiken genom dagarna.

Claes&sidekicks

Sidekicks för StockholmMediaWeek 2016 är:
Gina Azaric, Marknadschef – 3
Kristina Juhlin, VD – Amnet Sverige
Moon-Suck Song, VD – Panagora
Ragnar Tingström, Partner – Scream Mediabyrå

StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och äger rum den 18-19 maj på China Teatern i Stockholm. För mer information och biljetter: www.stockholmmediaweek.com

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer