Twitch till Sverige

Nu står det klart att Stuart Saw, Regional Director, EMEA, Twitch gästar StockholmMediaWeek 2015. Twitch grundades 2011 och förvärvades under 2014 av e-handelsjätten Amazon för 970 miljoner dollar. Med i genomsnitt 100 miljoner tittare per månad har Twitch blivit en mäktig aktör i en allt mer expanderande e-sportvärld.

Twitch.tv är en webbplats för direktsänd videoströmning. Webbplatsen fokuserar på e-sport och datorspel. Twitch lanserades i juni 2011. I februari 2014 rankade The Wall Street Journal Twitch som den fjärde största sajten för internettrafik i USA.

– E-sporten är den snabbast växande sporten och vi är därför mycket glada över att kunna välkomna Stuart Saw och Twitch till StockholmMediaWeek 2015. Med över 100 miljoner unika tittare per månad kan Twitch ses som en av världens största TV-kanaler. Och detta är bara början. Med stödet från Amazon kommer de med stor sannolikhet ha resurser att utvecklas ytterligare, säger Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer.

StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och äger rum den 20-21 maj på China Teatern i Stockholm. SBS Discovery TV, Dagens Industri, SBS Discovery Radio och Expressen är huvudsponsorer för StockholmMediaWeek 2015.

För mer information om programmet och biljetter: www.stockholmmediaweek.com

För mer information, vänligen kontakta:
Linda Grängzell, projektledare för StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer
070-24 60 508, linda@sverigesmediebyraer.se

För pressackreditering och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
Daniel Larsson, presskontakt, daniel.larsson@prat.se, 070-475 52 20

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer