Vem blir Årets Annonsör?

Nu står det klart vilka som är nominerade i kategorin Årets Annonsör i StockholmMediaAward 2017. Vinnaren presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum den 17-18 maj på China Teatern i Stockholm.

För att nomineras i kategorin ska man som annonsör, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget. Annonsören har med hjälp av sitt medieval utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden.

Nominerade till StockholmMediaAward 2017 i kategorin Årets Annonsör är:

Adidas

Daniel Wellington

If Skadeförsäkringar

Max Hamburgerrestauranger

Head & Shoulders från Procter & Gamble

Vinnaren i StockholmMediaAward, Årets Annonsör utses av tävlingens huvudjury, som utgörs av: Anette Rosengren (Fazer Bageri), Sonja Böttcher (Starcom), Lottie Funck Ekelund (Synoptik), Carl Adam Frisk (Grow), Christina Kilström (Vattenfall), Marie Melin (MediaCom), Fredrik Pantzerhielm (ANR.BBDO), Jimmy Rodhelind (Jung Relations) och Fredrik Talén (MASH).

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fyra kategorier: Årets Annonsör, Årets Kampanj, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se

 

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer