Vem blir Årets Annonsör? 

Totalt fem annonsörer har i år nominerats och har chansen att utses till Årets Annonsör i StockholmMediaAward 2024. Vinnaren presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 19 september på Musikaliska Kvarteret intill Nybrokajen i Stockholm.

För att nomineras i kategorin Årets Annonsör ska man, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt mediearbete. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och/eller gränsöverskridande medieval och har utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden. Förra året utsågs Arbetsmiljöverket till vinnare i kategorin.

– I år är det fem annonsörer som gör upp om vinsten i kategorin. Vi i juryn anser att dessa annonsörer har bedrivit ett skickligt och kreativt mediearbete med spännande och modiga medieval. En av dom sticker ut lite extra, vem detta är offentliggörs den 19 september, säger Ulrica Bååthe, huvudjuryordförande StockholmMediaAward.

Nominerade StockholmMediaAward 2024 i kategorin Årets Annonsör är:

Mc Donald’s Sverige

IQ

Barncancerfonden

If

Försvarsmakten

StockholmMediaAwards huvudjury, som nominerar och utser vinnaren i Årets Annonsör, består av:
Ulrica Bååthe, juryordförande (Preem), Simon Post (Tre), Isabel Lechte (Riksbyggen), Sara Clewemar (Publicis Creative), Eva Samuelsson (PHD Media Group), Madeleine Jarehov (Carat), Klas Lusth (Perfect Fools), Erik Årnell, (BBDO Nordics), Henrik Nilsson (Kekst CNC).

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. Vinnarna utses under StockholmMediaWeek som äger rum den 19 september. Huvudsponsorer för StockholmMediaWeek 2024 är Dagens Industri, Expressen, JCDecaux och Rix FM. Sponsorer är Magnite och Adform.

För mer information, vänligen kontakta:
Lena Regeheim, verksamhetsansvarig StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, lena@sverigesmediebyraer.se

För mer information: www.stockholmmediaweek.com