Vem blir Årets Branschpersonlighet?

Nu är det klart vilka som är nominerade i kategorin Årets Branschpersonlighet i StockholmMediaAward 2015. Vinnaren koras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 20 – 21 maj på China Teatern i Stockholm.

Nominerade till Årets Branschpersonlighet är:

Alexander Bard Författare, artist, politiker och musikproducent.

Gunilla Herlitz Affärsområdeschef för Bonnier News och vd för Dagens Nyheter, Dagens industri och Expressen. 

Hannah Widell & Amanda Schulman Grundare Perfect Day Media.

Patrik Sandberg Medieentreprenör och en av grundarna till Nyheter24.

Vigor Sörman Grundare Splay. 

Kriterierna i tävlingen, och gemensamt för de nominerade, är att de är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa samt flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden. Juryn som utser Årets Branschpersonlighet består av Sveriges Mediebyråers styrelse.

Tidigare vinnare – Årets Branschpersonlighet
2005 Pelle Törnberg
2006 Stefan Persson
2007 Lars Adaktusson
2008 Jan Scherman
2009 Eva Hamilton
2010 Gunilla Herlitz
2011 Lena K Samuelsson
2012 Daniel Ek
2013 Thomas Mattsson
2014 Sigge Eklund

StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Branschpersonlighet, Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Mediebyrå och Årets Säljorganisation. Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Linda Grängzell, projektledare för StockholmMediaWeek, linda@sverigesmediebyraer.se

 

 

 

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer