Vem blir Årets Branschpersonlighet?

Nu är det klart vilka som är nominerade i kategorin Årets Branschpersonlighet i StockholmMediaAward 2016. Vinnaren koras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 18 – 19 maj på China Teatern i Stockholm.

Källa: Pressbilder

Källa: Pressbilder

Nominerade till Årets Branschpersonlighet 2016 är:
Peder Bonnier – Vd och medgrundare KIT. Tidigare digital chef på Bonnier Tidskrifter.
Jan Helin – Journalist och publicist. Tidigare vd och chefredaktör för Aftonbladet, i dag programdirektör på SVT.
Hannah Widell & Amanda Schulman – Grundare Perfect Day Media. Tillsammans driver de Fredagspodden och har nyligen publicerat sin första roman.

Tidigare vinnare i StockholmMediaAward, Årets Branschpersonlighet:
2016 ?
2015 Patrik Sandberg
2014 Sigge Eklund
2013 Thomas Mattsson
2012 Daniel Ek
2011 Lena K Samuelsson
2010 Gunilla Herlitz
2009 Eva Hamilton
2008 Jan Scherman
2007 Lars Adaktusson
2006 Stefan Persson
2005 Pelle Törnberg

Kriterierna i tävlingen, och gemensamt för de nominerade, är att de är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa samt flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden. Juryn som utser Årets Branschpersonlighet består av Sveriges Mediebyråers styrelse.

StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Branschpersonlighet, Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Mediebyrå och Årets Säljorganisation. Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se

För pressackreditering och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
Linda Grängzell, linda@sverigesmediebyraer.se, 070-24 60 508

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer