Vem blir Årets Branschpersonlighet?

Nu är det klart vilka som är nominerade i kategorin Årets Branschpersonlighet i StockholmMediaAward. Vinnaren koras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 11 & 12 maj på Rival i Stockholm.

Juryledamöterna för StockholmMediaAward, kategori Årets Branschpersonlighet 2011 är:
Synnöve Almér, Dagens Media
Axel Andén, Medievärlden
Leif Holmkvist, Resumé
Peter Lundegårdh, Dagens Industri
Patrik Sandberg, Nyheter24

Fem personer är nominerade i kategorin Årets Branschpersonlighet. Kriterierna i tävlingen, och gemensamt för de nominerade, är att de är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa samt flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden. Förra året utsågs Dagens Nyheters vd Gunilla Herlitz till Årets Branschpersonlighet.

Nominerade till StockholmMediaAward 2011 i kategorin Årets Branschpersonlighet är:
Kersti Forsberg – chefredaktör för City Skåne
Felix Herngren – reklamfilms- och filmregissör, komiker och skådespelare
Lena K Samuelsson – chefredaktör på Svenska Dagbladet
Anna Settman – vd på Aftonbladet
Lina Thomsgård – grundare av Rättviseförmedlingen

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Branschpersonlighet, Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Mediebyrå och Årets Säljorganisation. Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek, som arrangeras av Sveriges Mediebyråer.

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Synnöve Almér,
Dagens Media. Juryrepresentant, kategorin Årets Branschpersonlighet
0733 – 113 249, synnove@dagensmedia.se.

Marina Ahlberg,
projektledare för StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer
070-365 81 89, marina@sverigesmediebyraer.se.

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer