Vilken är Sveriges bästa mediebyrå?

Efter en omfattande kundnöjdhetsundersökning är nomineringarna nu klara i Sveriges Mediebyråers och tidningen Resumés gemensamma tävling; Årets Mediebyrå 2016. Vinnaren utses under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 18-19 maj på China Teatern i Stockholm.

Nominerade till StockholmMediaAward 2016 i kategorin Årets Mediebyrå är:
AdOn Media Nordic
Bizkit Havas
HowCom
IUM
MediaCom
OMD
PHD
Scream Mediabyrå
Starcom
Tre Kronor Media
Vizeum Sverige

Tävlingskategorin Årets Mediebyrå, inom StockholmMediaAward, är ett samarbete mellan Sveriges Mediebyråer och Resumé sedan 2007. Från och med 2012 är Årets Mediebyrå en tävling där mediebyråernas kunder, till hundra procent, avgör vilken byrå som vinner. Tävlingen baseras på ett ”nöjd kund-index” grundat på kunskap och åsikter inhämtade från respektive byrås kunder.

Undersökningen genomförs i samarbete med Novus, som står för undersökning, analys och rapportering.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation, Årets Kampanj och Årets Annonsör. Läs mer om StockholmMediaWeek på www.stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se

Jan Berkö, försäljningschef Resumé, jan.berko@resume.se

Viktor Wemminger, projektledare Novus, viktor.wemminger@novus.se

 


Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer