Vilken är Sveriges bästa mediebyrå?

Efter en omfattande kundnöjdhetsundersökning är nomineringarna nu klara i Sveriges Mediebyråers och tidningen Resumés gemensamma tävling; Årets Mediebyrå 2016. Vinnaren utses under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 18-19 maj på China Teatern i Stockholm.

Nominerade till StockholmMediaAward 2016 i kategorin Årets Mediebyrå är:
AdOn Media Nordic
Bizkit Havas
HowCom
IUM
MediaCom
OMD
PHD
Scream Mediabyrå
Starcom
Tre Kronor Media
Vizeum Sverige

Tävlingskategorin Årets Mediebyrå, inom StockholmMediaAward, är ett samarbete mellan Sveriges Mediebyråer och Resumé sedan 2007. Från och med 2012 är Årets Mediebyrå en tävling där mediebyråernas kunder, till hundra procent, avgör vilken byrå som vinner. Tävlingen baseras på ett ”nöjd kund-index” grundat på kunskap och åsikter inhämtade från respektive byrås kunder.

Undersökningen genomförs i samarbete med Novus, som står för undersökning, analys och rapportering.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation, Årets Kampanj och Årets Annonsör. Läs mer om StockholmMediaWeek på www.stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se

Jan Berkö, försäljningschef Resumé, jan.berko@resume.se

Viktor Wemminger, projektledare Novus, viktor.wemminger@novus.se

 


VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer