Vilken byrå blir Årets Mediebyrå?

Nu är de nominerade i Sveriges Mediebyråers och branschtidningen Resumés gemensamma tävling som utser Sveriges bästa mediebyrå klara. StockholmMediaAward-kategorin Årets Mediebyrå är huvudsakligen en tävling där den mediebyrå som har nöjdast kunder premieras – Kundens Bästa Byrå. Vinnaren koras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 11-12 maj på Rival i Stockholm.

Tävlingskategorin Årets Mediebyrå inom StockholmMediaAward är ett samarbete mellan Sveriges Mediebyråer och Resumé sedan 2007, där den är en del av Resumés utnämningar av Kundens Bästa Byrå.
Tävlingen genomförs i samarbete med Novus Group, som står för undersökning, analys och rapportering, på uppdrag av Sveriges Mediebyråer och Resumé.

Nominerade till StockholmMediaAward 2011 i kategorin
Årets Mediebyrå är:

AdOn
Bizkit Wisely
Bright Media Agency
IUM
Mindshare
OMD
PHD
Scream Mediabyrå
Starcom
Tre Kronor Media & Reklam

Tävlingskategorin premierar främst den mediebyrån med nöjdast kunder, men även mediebyråns storlek (byråintäkt) och tillväxt vägs in i bedömningen. Dessa områden bedöms och viktas till ett slutligt resultat där den klart tyngst vägande variabeln är det betyg byråerna får av sina kunder. (Se www.stockholmmediaweek.com/AretsMediebyra.shtml) Förra året vann Tre Kronor Media & Reklam.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation, Årets Kampanj och Årets Annonsör. Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek, som arrangeras av Sveriges Mediebyråer.

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:

Marina Ahlberg, projektledare för StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer
070-365 81 89, marina@sverigesmediebyraer.se

Emmelie Eriksson, projektledare, Resumé
076-535 65 58, emmelie.eriksson@resume.se

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer