Vilken byrå blir Årets Mediebyrå?

Nu är de nominerade i Sveriges Mediebyråers och branschtidningen Resumés gemensamma tävling som utser Sveriges bästa mediebyrå klara. StockholmMediaAward-kategorin Årets Mediebyrå är huvudsakligen en tävling där den mediebyrå som har nöjdast kunder premieras – Kundens Bästa Byrå. Vinnaren koras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 11-12 maj på Rival i Stockholm.

Tävlingskategorin Årets Mediebyrå inom StockholmMediaAward är ett samarbete mellan Sveriges Mediebyråer och Resumé sedan 2007, där den är en del av Resumés utnämningar av Kundens Bästa Byrå.
Tävlingen genomförs i samarbete med Novus Group, som står för undersökning, analys och rapportering, på uppdrag av Sveriges Mediebyråer och Resumé.

Nominerade till StockholmMediaAward 2011 i kategorin
Årets Mediebyrå är:

AdOn
Bizkit Wisely
Bright Media Agency
IUM
Mindshare
OMD
PHD
Scream Mediabyrå
Starcom
Tre Kronor Media & Reklam

Tävlingskategorin premierar främst den mediebyrån med nöjdast kunder, men även mediebyråns storlek (byråintäkt) och tillväxt vägs in i bedömningen. Dessa områden bedöms och viktas till ett slutligt resultat där den klart tyngst vägande variabeln är det betyg byråerna får av sina kunder. (Se www.stockholmmediaweek.com/AretsMediebyra.shtml) Förra året vann Tre Kronor Media & Reklam.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation, Årets Kampanj och Årets Annonsör. Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek, som arrangeras av Sveriges Mediebyråer.

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:

Marina Ahlberg, projektledare för StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer
070-365 81 89, marina@sverigesmediebyraer.se

Emmelie Eriksson, projektledare, Resumé
076-535 65 58, emmelie.eriksson@resume.se

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer