Vinnare Årets Annonsör 2014

 Nominerade Årets Annonsör 2014:

McDonalds
Lufthansa
Lidl
AIK
Volvo Trucks

Kriterier:

För att nomineras i kategorin Årets Annonsör ska man som annonsör under perioden 1/1 2013 – 28/2 2014, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete baserat på innovativa lösningar, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget. Annonsören har med hjälp av sitt medieval utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden.

Jury

Juryordförande:
Annica Axelsson, Strålfors

Övriga jurymedlemmar:
Fredrik Lundgren, HowCom Evolution
Anette Andersson
, IUM
Daniel Collin
, MEC
Cecilia Strandell
, Pernod Ricard
Roland Bägen
, Hundyai
Lotta Kubu
, Opticom Incite
Ebba Burenius
, Ottoboni
Jens Pamp,
Rewir

Vinnare

StockholmMediaWeek 2014, Årets Annonsör är: Volvo Trucks

Motivering

Underhållande, hårresande, fascinerande och överraskande. Med ett nyskapande kommunikations- och mediearbete har årets annonsör nått ett imponerande resultat. Vi älskar det skickliga och innovativa arbetet – juryn bugar, bockar och går ner i en enad split.

Grattis ”Volvo trucks!

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer